چگونه ریشه درختان می تواند منجر به گرفتگی لوله فاضلاب شود
نوشته شده توسط : sanam

ریشه درختان می تواند لوله ها را خراب کند. لوله های فاضلاب سفالی که قبل از حدود سال 1970 در ساخت و ساز استفاده می شدند، به ویژه در برابر ریشه های متجاوز آسیب پذیر هستند.
اگر فاضلاب شما پشتیبان است و در خانه ای قدیمی با درختان مجاور زندگی می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که ریشه ها مشکل را ایجاد کرده باشند. پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم در نظافت حمام و دستشویی را مطالعه کنید.

چگونه ریشه ها به لوله ها آسیب می رسانند

چگونه ریشه درختان وارد فاضلاب می شوند؟ لوله های سفالی مستعد ترک خوردن هستند و به آب اجازه نفوذ به خاک را می دهند. درختان شرایط مرطوب را غیر قابل مقاومت می دانند. ریشه های ریز اما مصمم در شکستگی ها فرو می روند و شکاف ها را بزرگ می کنند. طولی نمی کشد که ریشه ها فاضلاب را پر می کنند.

هنگامی که ریشه ها جای پای خود را در لوله باز می کنند، مشکل هر سال بدتر می شود. فاضلاب یک محیط ایده آل برای ریشه ها است و رشد آن می تواند باعث گرفتگی شدید شود که سیستم را پشتیبان می کند.

خشکسالی، می تواند مشکل را تشدید کند. در هوای خشک، درختان تشنه، ریشه‌هایشان را در جستجوی نوشیدنی دورتر می‌کنند. خاک مرطوب ناشی از نشت فاضلاب ممکن است نزدیکترین منبع آب باشد. لوله‌ای که در طول سال‌هایی که تحت تأثیر خشکسالی قرار نگرفته خارج از محدوده باشد، ممکن است در سال‌هایی با بارندگی کم به هدف تبدیل شود.

اکثر سیستم های مدرن که از لوله های PVC و سایر لوله های پلاستیکی استفاده می کنند کاملاً مهر و موم شده اند. این لوله ها به اندازه لوله های سفالی آسیب پذیر نیستند. اما، اگر فاضلاب آسیب ببیند، ریشه ها به هر لوله ای حمله می کنند.

ریشه کن کردن گرفتگی

غرغر کردن و جریان آهسته زهکشی معمولاً اولین نشانه گرفتگی است. گرفتگی می تواند عمیق باشد، یا ممکن است جزئی باشد. ریشه ها ممکن است باعث مشکل شوند یا انسداد ممکن است از چیز دیگری باشد.

قبل از اینکه با یک لوله کش تماس بگیرید، ابتدا سعی کنید غوطه ور شوید. یک پیستون ساده برای برخی انسدادها مفید است اما برای مشکلات عمده ای مانند ریشه درختان کمکی نمی کند. اگر توالت یا فاضلاب شما پس از غوطه ور شدن همچنان کند است، وقت آن است که با آپولو تماس بگیرید.

چگونه بفهمیم که ریشه ها باعث ایجاد پشتیبان فاضلاب شده اند؟ در کوتاه مدت، تنها راه برای اطمینان از این است که دوربین را در لوله بکشید.

ممکن است با یک بازرسی ویدیویی شروع کنیم، یا ممکن است با فرستادن یک مار تخلیه یا مارپیچ به پایین لوله شروع کنیم. ما ممکن است توصیه کنیم لوله را با یک انفجار آب تمیز کنید، روشی به نام هیدرو جت. فرآیندی که ما استفاده می کنیم بستگی به شرایط دارد.

اگر نیاز به بازرسی لوله ها داشته باشیم، دوربینی را وارد خط فاضلاب می کنیم. یک دوربین فیلمبرداری به یک کابل وصل شده است. یک تکنسین فیلم را روی مانیتور تماشا می کند. دوربین آسیب داخل لوله را نشان می دهد. ما می توانیم ترک ها، ریشه ها و مشکلات دیگر را ببینیم.

در صورت نیاز به تعیین عمق و محل قرارگیری یک خط فاضلاب، می توانیم از تجهیزات سونار استفاده کنیم. با سونار می توانیم مسیر لوله های زیرزمینی را ردیابی کنیم. با فیلم مدار بسته به داخل لوله ها نگاه می کنیم. این دو فناوری به ما این امکان را می دهند که بدون حفاری محوطه سازی روی خطوط فاضلاب کار کنیم.

ترمیم آسیب ریشه

لوله کش ها از روش های مختلفی برای درمان گرفتگی ریشه استفاده می کنند. آنها ممکن است از مارپیچ یا جت های فشار بالا آب برای بریدن انسداد استفاده کنند. بهترین روش حذف بستگی به نوع لوله و میزان رشد دارد. پس از برداشتن توده درهم، ممکن است از یک بازدارنده رشد برای کند کردن بازگشت ریشه استفاده کنیم. روش های از بین بردن لکه توالت را می دانید؟

اگر لوله آسیب زیادی دیده است، ممکن است مجبور شوید آن را تعویض کنید. ما می توانیم لوله های قدیمی را بدون حفاری ملک شما تعمیر کنیم. تکنسین‌های خبره ما از CIPP، لوله خشک شده در محل، برای تعمیر فاضلاب بدون حفاری استفاده می‌کنند. با این روش یک آستر PVC را از یک دهانه کوچک وارد می کنیم. آستر، پوشش داده شده با رزین، در جای خود سفت می شود. کل فرآیند کمتر از یک روز طول می کشد و لوله جدید می تواند تا 50 سال دوام بیاورد.
نسبت به علائم بی تفاوت نباشید.

نادیده گرفتن علائم اولیه گرفتگی باعث بدتر شدن انسداد می شود. اگر توالت شما به داخل خانه شما برمی گردد، در یک آشفتگی به سر می برید. آب و فاضلاب به کف و مبلمان آسیب می رساند. اگر این اتفاق بیفتد، اکنون شما درگیر تعمیرات لوله کشی، فرش های جدید، کاشی و چه کسی می دانید.

لوله کشی، گرمایش و تهویه مطبوع آپولو از فناوری های بدون ترانشه برای ارائه راه حلی سازگار با محیط زیست برای آسیب ریشه درختان استفاده می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما با ما تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: لوله بازکنی ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: